« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
سیاسی؛
امام جمعه کهگیلویه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای وزیر! از شما خواهش می‌کنیم در هیأت دولت برای پمپاژ دشت‌های تشنه کهگیلویه فریاد ما باشید.

فریاد دادخواهی امام جمعه کهگیلویه برای مظلومیت دشت های تشنه | وحدانی فر : ۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی چشم انتظار سد آبریز هستند

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، سد خاکی شهید دلنسب کوهبرد با حصور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در ششمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به مظلومیت‌های مردم کهگیلویه، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در مکانی که اکنون قرار گرفتیم دو سد در طرفین ما یکی سمت راست سد کوثر و دیگری سمت چپ سد مارون احداث شده است در حالی که زمین‌های شهرستان کهگیلویه در مجاورت این دو سد تشنه و بی‌آب ماندند.

امام جمعه کهگیلویه افزود: زمین‌های کشاورزی و زراعی شهرستان کهگیلویه در این شرایط مصداق ضرب المثل «آب در کوزه و ما تشنه لبان» است، چطور ممکن است با وجود احداث دو سد در این شهرستان اما اجازه برداشت قطره‌ای آب برای آبیاری زمین‌ها و دشت‌های تشنه ما داده نشود!

وی تصریح کرد: استاندار چقدر باید تلاش کند و فریاد بزند برای اینکه اجازه دهید تا یک برکه به اندازه یک دهم مارون احداث شود تا هم جلوی طغیان سیلاب را بگیرد و هم به کهگیلویه کمک کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر عنوان کرد: 36 هزار هکتار زمین در شهرستان کهگیلویه و چرام چشم انتظار احداث سد آبریزی هستند که مطالبه عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه نه در کنار مرز است که از شرایط آن برخوردار باشد و نه در کنار دریا است که از صنعت دریا استفاده کنیم، افزود: ما در استانی هستیم که 10 درصد از منابع آبی کشور را تولید می‌کند اما جوانانش برای اشتغالزایی از اینجا تا عسلویه به دنبال کار هستند.

امام جمعه کهگیلویه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای وزیر! از شما خواهش می‌کنیم در هیأت دولت برای پمپاژ دشت‌های تشنه کهگیلویه فریاد ما باشید، من بچه کشاورزم و دلم می‌سوزد که در فصل زمستان با حجم فراوان آب و سیلاب دچار مشکل هستیم اما اجازه برداشت آب نداریم.

وی با اشاره به سطح دریاچه کوهبرد و حجم آب ذخیره این سد، از وزیر جهاد درخواست کرد برای افزایش ارتفاع تا هفت متر چاره‌اندیشی کند و درباره مزایای این تغییر گفت: در حال حاضر 2 و نیم میلیون متر مکعب حجم ذخیره‌سازی آب است که در ارتفاع هفت متری تا پنج میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و سطح زمین‌های آبیاری شده از 400 هکتار به 800 هکتار خواهد رسید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه برای پیشرفت راهی بجز توسعه کشاورزی ندارد، بیان کرد: اولویت اصلی ما در کهگیلویه کشاورزی است و انتظار داریم که به صورت ویژه ما را حمایت کنید.

امام جمعه کهگیلویه سفرهای رئیس جمهور به استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در 2 سفر هیئت دولت به استان برکات فراوانی داشت اما سهم وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه کمتر بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: